Lets Travel

FAQ- veelgestelde vragen

Frequently Asked Questions-FAQ



Vragen en onduidelijkheden
Lets Travel streeft ernaar de website zo gebruiksvriendelijk en overzichtelijk mogelijk te maken. In deze rubriek FAQ (frequently asked questions=veel gestelde vragen) proberen we op zo veel mogelijk vragen een antwoord te geven.

Het antwoord op uw vraag onvindbaar?
Kunt u het antwoord op uw vraag nergens vinden of vindt u dat een bepaalde categorie of vraag ontbreekt, laat ons dit dan gerust weten en mail naar info@letstravel.nl. Met uw reactie kunnen wij onze website nog beter maken!

Dringende zaken?
Voor dringende zaken kunt u ook telefonisch contact met ons opnemen. Het nummer vindt u onder "contact", links in beeld.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Is Lets Travel een reisorganisatie?
Nee, Lets Travel treedt op als intermediair. Wij bieden u een kwalitatief hoogwaardig aanbod in vrijetijdsproducten welke is samengesteld in samenwerking met gerespecteerde partners in de leisure industrie.

Heeft Lets Travel een kantoor?
Wij opereren via internet en telefonisch en hebben geen kantoor waar u binnen kunt lopen om uw reis of arrangement te boeken.

Waarom bij Lets Travel boeken?
Lets Travel denkt met u mee en kan volledig op maat een reis of arrangement voor u samenstellen. U hoeft dus niet zelf meer uren op zoek te gaan naar uw droomreis. U geeft uw wensen aan en, indien bekend, het beschikbare budget en wij komen al binnen enkele dagen met een voorstel.

Waar vind ik meer informatie?
Per vrijetijdsproduct wordt duidelijk aangegeven waar u terecht kunt voor uw eventuele inhoudelijke vragen, beschikbaarheid, reserveringen of annuleringen. Mocht dit niet aangegeven worden dan kunt u uw vragen stellen via het contactformlier bij het betreffende product of dienst.

Hoe kan ik een offerte aanvragen?
Vul het contactformulier in bij het product van uw keuze en geef hier duidelijk aan dat het om een offerte aanvraag gaat. Vergeet niet naast uw gegevens niet het aantal personen en de betreffende data te vermelden.

Waar wordt het contactformulier naartoe gestuurd?
Naar wie het contactformulier wordt verzonden wordt duidelijk vermeld in uw scherm, zodra u het contactformulier heeft verzonden. Het contactfomulier wordt óf naar de aanbieder van het vrijetijdsproduct gestuurd óf naar Lets Travel. Dit is afhankelijk van de afspraken die Lets Travel met de aanbieder heeft. De partij die het contactformulier ontvangt streeft ernaar om u zo snel mogelijk een reactie te geven.

Hoe snel krijg ik een reactie op een aanvraag?
Het streven is binnen twee werkdagen te reageren.

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?
Lets Travel gebruikt uw persoonlijke gegevens voor het boeken van uw reis, al dan niet bij de samenwerkingspartner, en voor het verzenden van de reisprogramma’s en factuur. Uw gegevens worden nooit zonder uw toestemming aan derden verstrekt. Voor elk ander gebruik van uw gegevens vragen wij eerst toestemming.

Op welke manieren kan ik betalen?
Per arrangement/reis wordt aangegeven hoe u kunt betalen. Meestal ontvangt u een factuur, tenzij dus anders is aangegeven. Het factuurbedrag kunt u binnen het aangeven termijn op het aangegeven rekeningnummer overmaken. Eventuele aanbetalingen, reserveringskosten en verzekeringen worden op de factuur vermeld.

Waarom zou ik een reisverzekering afsluiten?
Als u op reis gaat, bent u (en uw spullen) kwetsbaarder dan thuis. U loopt een groter risico om overvallen te worden, iets kwijt te raken of (bijvoorbeeld tijdens het skiën) zaken te beschadigen. Het is verstandig om u te verzekeren tegen diefstal, verlies en schade.

Eenmalig of doorlopend
U kunt kiezen voor een reisverzekering per keer dat u op reis gaat, of een doorlopende reisverzekering. Als u vaker dan eenmaal per jaar op vakantie gaat, is een doorlopende reisverzekering meestal goedkoper. Via Lets Travel kunt u een verzekering afsluiten. Kijk hiervoor bij “reisverzekeringen?.

Tip
Tijdens het boeken van een reis via Lets Travel kunt u aangeven dat u een reisverzekering wilt afsluiten. Wij sluiten de verzekering voor u af op het moment dat de reis definitief geboekt is.

Waarom zou ik een annuleringsverzekering afsluiten?
Als u een annuleringsverzekering hebt, kunt u uw reis kosteloos annuleren als u daarvoor een geldige reden hebt. Dit geldt ook als u uw reis tussentijds moet afbreken. Reeds betaalde bedragen krijgt u teruggestort.

Tijdens het boeken van een reis via Lets Travel kunt u aangeven dat u een annuleringsverzekering wilt afsluiten. Wij sluiten de verzekering voor u af op het moment dat de reis definitief geboekt is.

Wat moet ik doen met een klacht vóór of na mijn reis?
U kunt uw klacht deponeren binnen één maand na de vertrekdatum (bij een klacht vóór vertrek) of binnen één maand na terugkeer (bij een klacht over de reis). De klacht wordt intern zorgvuldig onderzocht of doorgestuurd naar de desbetreffende reisorganisatie. Na ontvangst krijgt u binnen een maand bericht van ons.
Waar indienen?
Mocht u een klacht willen indienen, dan kunt u mailen naar:
info@letstravel.nl
Of per post:
Lets Travel
T.a.v. klantenservice
Postbus 1059
8900 CB Leeuwarden

Enquête
Uw mening met eventuele klachten, opmerkingen of tips kunt u ook kenbaar maken op ons enquêteformulier, welke u ontvangt na iedere boeking.

Wat moet ik doen met een klacht tijdens mijn reis?
U dient uw klacht tijdens de reis te melden aan de accommodatieverschaffer, de hostess of de reisorganisator.
Op uw reisbescheiden staat meestal een telefoonnummer van de reisorganisatie, kan de hostess uw probleem niet oplossen, neem dan contact op met de reisorganisator.
Nog niet opgelost? Als de klacht na het aanspreken van alle bovenstaande personen/organisaties niet wordt opgelost, vul dan ter plaatse een klachtenformulier in. Dit formulier kunt u dan na de vakantie aan ons sturen. Wij zorgen ervoor dat het formulier op de juiste plaats terecht komt en zo snel mogelijk behandeld wordt.

Waar kan ik met opmerkingen/ideeën terecht?
Opmerkingen en ideeën over onze site kunt u mailen naar info@letstravel.nl . Graag zelfs, want met uw hulp kunnen we de site zo gebruikers- en klantvriendelijk mogelijk maken.

Is mijn boeking direct definitief?
Via internet geboekt? Boekingen van reizen, arrangementen of accommodaties waarvan de beschikbaarheid nog moet worden gecheckt, zijn niet direct definitief. Als de reis of het arrangement beschikbaar is, wordt contact met u opgenomen om de boeking definitief te maken.

Hoe neemt Lets Travel na een boeking contact met me op?
Sommige aanvragen gaan rechtsreeks naar de eigenaar of organisator van het product. De eigenaar zal dan zelf contact met u opnemen op de manier zoals u aangegeven heeft. In andere gevallen wordt het contactformulier naar Lets Travel verzonden. Lets Travel zal dan zsm contact met u opnemen.
Er wordt duidelijk gemaakt waar het contactformulier naartoe gestuurd zal worden en wie contact met u op zal namen naar aanleiding van uw aanvraag.
 algemene voorwaarden klant -  algemene voorwaarden partners -  privacy -  disclaimer